Tuesday, March 2, 2010

Cinta Aku & Dia

Pagi tadi tepat jam 8.00 pagi aku dikejutkan dengan deringan dari telefon bimbitku. Aku yang tengah bersiap-siap untuk ke tempat kerja agak tersentak dengan panggilan tersebut. Tapi aku belagak relex macam tak ada apa yang berlaku. Rupa-rupanya panggilan dari ibuku yang tercinta. Hurm,sapaan ku disambut dengan kabar baik dari ibuku yang nun jauh disana. Kami bersembang ringkas, namun perbualan ku terenti apabila ibuku menanyakan soal tarikh perkahwinan antara aku dan 'si dia'. Aku hanya mampu terkedu & membisu. Pertanyaan ibuku hanya disahut oleh deruan angin kipas cap Yawaha didalam bilik ku dan diselang-selikan dengan jeritan anak-anak jiranku yang tidak sabar untuk ke sekolah. Aku hanya mampu ketawa kecil bak anak dara yang dilamar putera raja. Sebenarnya,aku memang dah lama berharap agar si dia menjadi milikku sejak pertemuan pertama kami. Paras rupanya yang menawan, kerdipan matanya yang berkilau & bentuk badannya yang memikat memang mengujakan sesiapa saja yang melihat. Kami punya citarasa yang sama dan aku begitu selasa bersamanya. Pernah gambarnya ku tunjukkan kepada kedua orang tua ku. Pada mulanya mereka agak berkeras membantah namun mungkin lama kelamaan mereka dapat memahami isi hatiku ini. Pernah jugak kedua orang tuaku cuba menjodohkan aku dengan yang lain namun aku menolak sekeras-kerasnya.

"Ma,ni bkn taste abg ni. Xmo la,dah la itam gemuk plak tu.Abg nak die jgak ma.Plzzz..plzz... ;)"
(tak de motif pon nak hina sesiapa ye.hehe!!)


Mungkin mereka nampak kesungguhan & ketulusan cintaku pada si dia yang akhirnya membuatkan mereka akhirnya merestui hubungan kami. Alhamdulillah, tak sabar aku nak menantikan hari yang bahagia tu tak lama lagi. Jauh dilubuk hatiku sebelum ini, aku begitu cemburu melihat mereka-mereka yang telah mempunyai kekasih hati. Kemana saja mereka tentu bersama, mengabadikan saat-saat indah bersama, bergurau senda bersama..Arghhh!!! alangkah indahnya. Aku hanya mampu melihat sambil hatiku menyumpah nyumpah mereka dengan kata caci & maki. (Hahaha..jahat gak aku ni...)

Mungkinkah penderitaanku ini akan berakhir & mungkinkah hari bahagia yang ku nantikan itu akan menjelang? Sama-sama kita nantikan... Kepada kawan-kawan, nanti aku kenalkan buah ati aku ni pada korg semua !!! To be continue....

No comments: