Tuesday, March 23, 2010

Sakit,Perit,Jerih...

Ni aku nak kongsi sikit story sem lepas. Penat lelah aku 1 sem duk pulun buat benda alah ni. Makan, tido, rehat semua tu tolak tepi. Yang penting benda ni jalan. Stress & tekanan yang agak dasyat aku alami. Sampai aku buat benda pelik time tu. Hehehe.. Ni la lumrah seorang pelajar. Aku ngan dak2 group aku yang len (Raja,Syah,Amin,& Sin Chan)tungkus lumus sama-sama nak siapkan benda alah ni. Dalam masa tu jugak la macam dugaan kitorang tempuh. Mujo la dapat bimbingan & tunjuk ajar dari Supervisor yang disayangi En. Hidayat & kawan2 pn bagi support. Terima kasih semua. Nak tau pe benda tu??

Ni dia...




Haaa..pada yang xtau korg mst teragak-agak pe kejadahnye semua ni. Sebuah alat merentas masa ke? scooter yg blh terbang? Pengangkutan untuk OKU? Mesin urut? Tettt..
Ni sebenarnya mesin rumput serbaguna. Diadaptasi dari aplikasi mesin rumput + scooter. Nahh..hebat bukan? Hehehe..poyo lak. Sebenarnya benda ni dapat save energy,cost, environmental free sbb korg blh bawak bumble bee ktorang ni sambil memotong rumput. Relek + Santai.. Mane nak dapat jepp kat tempat len. Hehehe.. Nak menyiapkan benda ni cukup menguji kesabaran. Kalau nak cerita terlalu panjang tapi kalau korang nak try merasa boleh la cube develop menatang ni.




Aku berbangga gak la sebab dapat siapkan projek ni walaupon last-last minit tu kitorang sampai bermalam lam bengkel. Masalah sana sini, masam muka semua, duit sampai kering habiskan kat projek sampai makan pon sekali sehari. Mujo la mase presentation semua berjalan lancar. Alhamdulillah.. Akhirnya tuk final year project aku pass ngn result yang best. Pada kawan2 group bler blh jUmpe korg ni? Skg masing2 dah kemana tah. "NI KENANGAN INDAH KAMI"..

No comments: